Datakvaliteten er afgørende for virksomhedens arbejde med analytics
En effektiv indsamling og efterfølgende aktivering af data fra egne websites eller apps i den digitale markedsføring kræver et systematisk arbejde med at sikre den størst mulige kvalitet i de indsamlede data. Tag Management Systemer og de underliggende datalag er fundamentet for dataindsamling af adfærd på tværs af både websites og apps. Kvaliteten og mængden af data samt eksekveringen af marketingteknologierne styres således via Tag Management værktøjet.
Samtidig gør et korrekt implementeret Tag Management system og datalag indsamlingen og aktivering af data langt mere agilt end ved implementering af trackingen i inline scripts.
Desværre oplever mange virksomheder, at de indsamlede data er korrekt, eller at der er den fornødne agilitet i den løbende tilpasning af systemerne i dataindsamlingen, og det hæmmer dem derfor i arbejdet med den digitale markedsføring.
Resolution skaber optimal datakvalitet gennem data governance proces
I Resolution har vi udviklet en proprietær og markedsledende data governance tilgang, hvor i Tag Management indgår på tværs af flere elementer i processen. Det er en tilgang, som leverer optimal datakvalitet til måling, analyse og aktivering på tværs af virksomhedens annonce- og marketingteknologier.
Resolutions leverancemodel inden for Tag Management tager overordnet set udgangspunkt i din virksomheds forretningsmæssige mål og målsætninger samt sikrer at de oversættes til relevante KPI’er og målepunkter og dermed data fra virksomhedens websites eller apps.
Resolution arbejder ud fra 6 faser i vores ’Data Governance’ framework, der sikrer …
- Plan: At dataindsamlingen er baseret på forretningsmæssige mål, målsætninger og den overordnede strategi herunder målgrupper og KPI’er.
- Comply: At dataindsamlingen overholder den gældende lovgivning og myndighedernes retningslinjer. Herunder eksempelvis ved indhentning af cookie- og persondatasamtykker.
- Deploy: At dataindsamlingen sker agilt og i tæt samarbejde med virksomhedens udviklere.
- Validate: At dataindsamlingen er korrekt.
- Activate: At de opsamlede data deles med de relevante markedsføringsteknologier og interne eller eksterne kompetencer, til aktivering.
- Monitor: At dataindsamlingen løbende monitoreres for at mindske risikoen for ustabilitet og fejl i data.
Samlet set sikrer Resolutions tilgang til data governance din virksomhed den optimale datakvalitet og en effektiv omsætning af de indsamlede data til mere effektiv digital markedsføring.
Resolution skaber datakvalitet og solid dokumentation for alle interessenter
Resolutions data governance tilgang etablerer dels en optimale datakvalitet til aktivering og dels den nødvendige dokumentation overfor de relevante interessenter og myndigheder. Således anvendes tilgangen dagligt i arbejdet omkring koordinering af data på tværs af eksempelvis virksomheden, digitalt bureau, mediabureau, udviklere, jurister mm. Desuden anvendes det også ved forespørgsler fra Datatilsynet. Ved anvendelsen af Resolutions tilgang har din virksomhed altid et fuldt opdateret overblik over, hvilke teknologier der eksekveres og med hvilken hjemmel, samt en langt højere datakvalitet og dermed data til brug i indkøbsøjemed. Samlet skaber de bedre governance og resultater.