Sammenhængende kunderejser kræver sammenhængende marketingteknologi
Stadig flere virksomheder ønsker at sætte kunden eller forbrugeren i centrum og skabe en mere sammenhængende kunderejse for denne. Således er brugercentricitet og en personalisering af kontakten med forbrugeren en meget høj prioritet for virksomheder i dag.
Arbejdet med marketingteknologier gør det grundlæggende muligt for virksomheden at fokusere på kunden og lade data flyde på tværs af individuelle teknologier og siloer. Ofte kræver det arbejde dog større ændringer af den interne IT-infrastruktur eller hele systemlandskabet af marketingteknologier.
Givet denne kompleksitet oplever mange virksomheder, at de ikke kommer i mål med marketingteknologiprojekterne og ikke får etableret det ønskede niveau af brugercentricitet.
Resolution arbejder systematisk med aktivering af marketingteknologier
I Resolution hjælper vi virksomheder igennem processen med at kortlægge de påkrævede ændringer og hjælper dem efterfølgende i mål med hele transformationen. Vi garanterer, at din virksomhed får succes med de relevante marketingteknologier og understøtter de relevante uses-cases i kunderejsen.
Resolution har udviklet transformationsframework, der tager udgangspunkt i virksomhedens digitale visioner for markedsføring, kunde-centricitet og forretning. Vores agile tilgang er overordnet set bygget op af følgende 8 faser.
- Klar vision. Alle investeringer i nye annonce-og marketingteknologier og integrationer mellem disse kræver en klar vision. Den hjælper Resolution din virksomhed med at etablere.
- Tidsafgrænset ambitioner. Resolutions erfaringer fra arbejdet med marketingteknologiprojekter viser systematisk, at succesen skabes igennem gradvise udviklinger af løsningerne hen mod den større vision. Vi hjælper din virksomhed med at omsætte visionen til delløsninger.
- Strategi for indsamling af samtykke og identiteter. Arbejdet med at skabe sammenhængende kunderejser kræver de nødvendige samtykker fra kunden og muligheden for at kunne identificere denne på tværs af systemer eller siloer. Det hjælper Resolution din virksomhed med.
- Kortlægning af nuværende systemlandskab. Resolution starter alle projekter med en kortlægning af det nuværende og beskriver de kritiske områder i systemlandskabet.
- Kortlægning af vision for systemlandskab. Resolution beskriver det nye systemlandskab, som gør det muligt for din virksomhed at realisere visionerne på både kort og lang sigt. Således sikrer vi din virksomhed et positivt afkast på investeringerne i marketingteknologi på både kort og lang sigt.
- Roadmap med milepæle, use-cases og juridisk sparring. Resolution udarbejder en detaljeret plan for implementering af de enkelte use-cases og der spares i processen med din virksomhedsjuridiske rådgivere.
- Eksekvering af milepæle og use-cases. Endeligt eksekverer Resolution hele planen sammen med de relevante interessenter og herunder særligt virksomhedens udviklere.
- Forankring af use-cases og nye ”plays”. Resolution evaluerer og optimerer alle delprojekter og delløsninger med henblik på at optimere kunderejsen og maksimere afkastet på investeringen.
Samlet set sikrer Resolutions tilgang til arbejdet med implementering og integration af nye marketingteknologier at din virksomhed får succes med den digital transformation.
Resolution sikrer din virksomhed succes med marketingteknologierne
Resolution har med stor succes anvendt vores agile transformationsframework på virksomheder, der tidligere har forsøgt sig med lignende projekter uden at komme i mål. Vores tilgang og støtte undervejs betyder, at din virksomhed vil ende ud med ikke kun en klar køreplan for transformationen, men også en eksekvering og efterfølgende kontinuerlig anvendelse af de nye muligheder.