Lokale søgninger bidrager direkte til butiksomsætningen
Lokale søgninger eller såkaldte ”near me” søgninger er generelt eksploderet gennem de senere år, og for danske virksomheder med lokale butikker er den lokale synlighed digitalt derfor helt afgørende for at kunne drive trafik.
På trods af en støt stigende e-handel sker absolut hovedparten af detailsalget i dag fortsat i virksomhedernes fysiske butikker. En meget stor del af søgningerne på Google har således en lokal søgeintention og søgeresultaterne er tilsvarende lokale idet Google til hver en tid forsøger at præsentere de mest nærliggende resultater. Det gælder særligt på mobilen, hvor man ofte bliver præsenteret for en såkaldt 3-pack med tre lokale resultater. Det til trods er der meget få virksomheder, som aktivt tager stilling til håndteringen og optimeringen af de lokale søgeresultater. Det gælder både i forhold til Google og de øvrige platforme med lokal information. Samtidig arbejder meget få virksomheder med at aktivere de lokale data på tværs af indkøbssystemer til optimering af den øvrige annoncering.
Der er således for virksomheder med fysiske butikker meget ofte stort uindløst potentiale i forhold til at skabe større lokal synlighed og bruge den direkte eller indirekte til at drive meget mere trafik til butikkerne.
Resolution optimerer dine butikkers lokale synlighed og butikstrafik
I Resolution sikrer vi din virksomhed en maksimal lokal synlighed, som driver trafik til dine butikker.
Resolution har udviklet en absolut markedsledende best practice tilgang, som dels skaber den størst mulige synlighed på de lokale søgninger på særligt Google inden for din industri, og dels giver din virksomhed mulighed for at aktivere lokale data i optimeringen af de øvrige digitale kampagneaktiviteter gennem en endnu større lokal relevans.
Vi optimerer først og fremmest synligheden for din virksomheds enkelte butikker på Google gennem arbejdet med Google My Business (GMB). Det gælder både i forhold til standard butiksinformationer og de skræddersyede actions i GMB. Dertil optimerer vi de lokale informationer i alle øvrige relevante platforme med lokale informationer såsom Facebook, Apple, Yelp, Trustpilot og Foursquare.
Resolution har partnerskaber med de førende teknologier i regionen indenfor optimering af de lokale informationer i form af blandt andet Uberall og PinMeTo. Vi har for alle teknologierne forhandlet attraktive samarbejdsaftaler, hvor alle rabatter tilfalder dig som annoncør.
Arbejdet med den lokale synlighed giver desuden din virksomhed mulighed for at analysere og aktivere de lokale data i optimeringen af øvrige digitale kampagneaktiviteter og herunder særligt søgeordsannonceringen og display-annonceringen. I Resolution har vi derfor specialiseret i os i kunne analysere og aktivere de lokale data og butiksbesøgene (Store Visits) målt i Google Ads, Google Analytics og Facebook. Tilsammen løfter det relevansen i annonceringen og evnen til at indkøbe mere intelligent.
Resolution skaber resultater med Local Search
Resolution er absolut markedsledende indenfor optimeringen og aktiveringen af virksomheders lokale synlighed digitalt. Gennem vores strukturerede tilgang til arbejdet med optimeringen af de lokale informationer er vi typisk i stand til at mangedoble den lokale synlighed indenfor det første år af et nyt samarbejde med Resolution, samtidig med at vores arbejde løfter performance på øvrige digitale kampagneaktiviteter gennem en større lokal relevans.
Hør mere om Resolution tilgang til Local i dette webinar