Facebook er en effektiv performancemotor
Sammen med Google repræsenterer Facebook uden tvivl den mest effektive platform til at drive direkte digitale effekter i form af eksempelvis salg, downloads eller tilmeldinger. Begge platforme opsamler helt unikke førsteparts data, som sætter dem i stand til effektivt at identificere forbrugere, der er i markedet, og optimere annonceindkøbet i kontinuerlige performancespor. Begge platforme indgår derfor altid i virksomhedens optimerede performancemotor.
Det optimale udbytte af Facebook som performancemotor forudsætter en fokuseret tilgang med systematiske test-and-learn rutiner. Gennem arbejdet med optimeringen, og herunder særligt brugen af kreativer og målgrupper, er det således muligt at skabe gode forretningsresultater på Facebook.
Facebook-platformen er som udgangspunkt let tilgængelig, men skal man som virksomhed have det maksimale udbytte fra investeringerne i platformen, så kræver det kontrol over alle datapunkter, styr på kunderejsen, indkøbsstrategien og de kreative formater og budskaber.
Resolutions optimering af Facebooks performancemotor
I den kontinuerlige drift og optimering af Facebook performancemotoren anvender Resolution vores markedsledende best practice, som er baseret på vores erfaringer på tværs af en lang række virksomheder med fokus på at skabe direkte effekter digitalt. Grundprincippet i vores best practices er en systematisk opsamling og aktivering af data i annonceindkøbet.
Således benytter vi blandt andet kundedata til opsalg til eksisterende kunder og til brug for identificeringen af relevante tvillinge-målgrupper. Hertil anvender vi egne førstepartsdata opsamlet onsite gennem Facebook-pixel til at optimere indsatserne direkte mod den ønskede effekt. Samtidig anvender vi produktfeeds til afviklingen og optimeringen af dynamiske remarketing- og prospecting-strategier. Hermed udnytter vi den store datamængde til at skabe de bedst mulige forudsætninger for et algoritmeoptimeret indkøb på Facebook.
Det er dog ikke nok kun at have styr på data og optimeringsalgoritme, hvis Facebook-motoren skal levere effektivt. Derfor giver vi naturligvis også performancemotoren på Facebook de bedst mulige forudsætninger for at skabe et effektivt annonceindkøb ved at stille de relevante, og til platformen særligt tilpassede kreativer til rådighed. Således udnytter vi alle formater og placeringer på tværs af netværket i Facebook, så vi ikke taber auktioner på højrelevante brugere pga. manglende kreative formater.
Resolution skaber direkte resultater med Facebook
I Resolution arbejder vi systematisk med håndteringen og optimeringen af performancemotoren på Facebook på tværs af en lang række annoncører. Gennem vores markedsledende best practices og herunder brugen af dynamisk feedbaseret annoncering skaber vi gode forretningsresultater på Facebook målt i forhold til både volumen og prisen for at skabe den solide effekt.