Besøg til de fysiske butikker drives digitalt
Lokale søgninger på mobilen og behovet for at kunne finde vej til den nærmeste butik har aldrig været større end lige nu og er i fortsat vækst. Derfor er det også et helt særligt fokusområde hos Google at kunne omsætte søgninger med et lokalt intent til forretning for de fysiske butikker.
Har din virksomhed detailsalg gennem en eller flere fysiske butikker er der således rig mulighed for at anvende søgemaskinen og en række af de øvrige annonceringsmuligheder fra Google (indsæt internt link) til at drive trafik til butikkerne. De butikker, som evner at udnytte disse muligheder bedst, er i dag i stand til at drive flere butiksbesøgende og vinde markedsandele.
Arbejder din virksomhed med salg af produkter gennem både webshop og fysiske butikker, så handler det naturligvis om at udnytte søgemaskinen til at sikre din virksomhed det optimale afkast på tværs af alle salgsvinduer. Det kræver en balanceret indsats i søgeordsannonceringen med aktivering af data fra både webshoppen og de fysiske butikker.
Sådan driver Resolution effektivt besøgende til de fysiske butikker
Resolution arbejder gennem vores markedsledende best practice systematisk med at omsætte lokale søgninger til forretning i din virksomheds fysiske butikker. Fundamentet for disse indsatser er korrekte og optimerede butiksinformationer i Google My Business, og vi sikrer derfor stærke synergier mellem optimering af søgeordsannonceringen i Google Ads og optimeringen af butikkernes organiske synlighed i søgemaskinen gennem Google My Business (GMB).
Resolution anvender de optimerede data fra GMB til en lang række optimering af annonceringen for butikkerne på Google. Det er gennem anvendelse af butiksinformationer i både annonceudvidelser og de dynamiske elementer i annoncerne.
Søgeordsannonceringen og herunder søgeord, annoncetekster, budgivning etc. optimeres efter butiksbesøg (målt gennem Google Store Visits) og direkte salg i butikkerne, og afstandene til dine butikker er en central parameter i optimeringen af budgivningen, og dermed det afkast vi skaber for butikkerne.
Arbejder din virksomhed med salg gennem både webshop og fysiske butikker så optimerer vi søgeordsannonceringen som en balanceret indsats mellem begge salgsvinduer, som skaber det maksimale afkast for din samlede omnikanal virksomhed.
Endeligt giver Google også mulighed for at udstille de lokale butikkers produkter direkte i Google Shopping annoncerne gennem Local Inventory Ads. Det giver dine lokale butikker med varen på lager mulighed for at levere varen her og nu til søgeren, og Resolution har naturligvis også en best practice herfor.
Resolution skaber resultater for de fysiske butikker
Vi arbejder i Resolution med en lang række virksomheder med et fysisk detailsalg, som effektivt har udnyttet søgeordsannonceringen på Google til at skalere butikkernes salg. Det være sig virksomheder udelukkende med fysiske butikker eller omnikanal forretninger.
Vores best practice for aktiveringen af Google Ads og synergier med den organiske optimering af butikkernes synlighed gennem Google My Business har dokumenteret forbedret annonceringen og det samlede afkast for forretningerne. Vi er således typisk i stand til at flerdoble antallet af besøgende fra søgemaskinen og samtidig forbedre afkast på investeringerne indenfor det første år af samarbejdet.