App downloads og aktivering stimuleres uden for appbutikkerne
For mange virksomheder er en app omdrejningspunktet for forretningen, og derfor er det helt afgørende at kunne drive downloads af appen og ikke mindst den efterfølgende aktivering af denne blandt brugerne.
Det endelige download af appen foregår i App Store eller Google Play, hvorfor både de organiske placeringer og de promoverede visninger er afgørende for den synlighed og de konverteringer, man som virksomhed kan skabe fra appbutikkerne (Læs mere om organisk og betalt trafik). Men meget ofte skal de potentielle brugere af en app stimuleres langt tidligere i forhold til at skabe behovet, og tilsvarende kan brugere med en inaktiv app på mobilen have behov for at blive påmindet med henblik på genaktivering.
Virksomhedens arbejde med at drive flere app downloads og stimulere in-app brug kræver derfor en effektiv brug og optimering af de displayannoncerings-formater, som er skræddersyet til denne opgave.
Sådan arbejder Resolution med at drive app downloads og aktivering
Vi har i Resolution etableret en best practice for at drive app downloads og stimulere in-app brug gennem brug af skræddersyet displayannoncering i Programmatic, Facebook og Google. Vi har en unik tilgang med den rette balance mellem godt håndværk fra vores dedikerede appspecialister og automatisering gennem brug af relevante algoritmer og teknologier i indkøbssystemerne.
Kampagner med fokus på app download og in-app brug kan særligt effektivt afvikles gennem annonceprodukter bygget til opgaven på Facebook og gennem Google Display Network (Universal App Campaigns), hvor indkøbssystemerne effektivt anvender AI og maskinlæring til at optimere de typisk brede indkøb mod downloads. Resolution optimerer her indkøbene og sikrer en effektiv afvikling.
Samtidig arbejder vi i Resolution med mere målrettede indsatser, som både bygger og udnytter de unikke indsigter vi har omkring appens nuværende og potentielle brugere.
Endelig sikrer vi gennem arbejdet i Resolution, at din virksomhed er i stand til at tracke brugen af appen og attribuere effekterne korrekt i forhold til kanaler, som driver downloads og brug af appen.
Resolutions arbejde får flere til at downloade og bruge din virksomheds app
Resolution afvikler løbende kampagner gennem displayannoncering, som har til opgave at drive app downloads og stimulere in-app brug. Vi har gennem disse aktiviteter flerdoblet antallet af downloads til en attraktiv pris per download.