Optimering af synligheden på din virksomheds app
App Store-optimering er processen med at optimere en applikation for at maksimere synligheden i appbutikkerne. Det gælder for både App Store og Google Play, men også i forhold til appens synlighed gennem Google Search.
Optimeringen er med henblik på at øge rangeringen og trafikken samt forbedre konverteringsraten for download gennem de organiske søgeresultater i App stores. I lighed med indholdet på et website er det også muligt at søgemaskineoptimere en lang række elementer i forbindelse med en applikation eller et spil i en App Store, hvorfor det også er vigtigt at foretage en grundig søgeordsanalyse før selve indholdsoptimeringen.
Resolutions tilgang til App Store optimering
I Resolution arbejder vi med en struktureret tilgang til App Store-optimering gennem vores etablerede best pratice, som løbende opdateres og forbedres.
Resolution arbejder systematisk med blandt andet optimering af beskrivelser og titler i App Stores og herunder brug af keywords. Desuden er der fokus på optimering af billeder og videoerne samt stimulering af anmeldelser i App Stores. Alt sammen med henblik på at optimere synligheden og konverteringer til downloads fra såvel App Store som Google Play.
Samtidig arbejder vi i Resolution koordineret med ASO og annoncering gennem Apple Search med henblik på at skabe den samlet set bedste synlighed og konvertering for appen.
Resolution skaber resultater med App Store optimering
Resolution har skabt synlige resultater for virksomheder både nationalt og internationalt i forhold til optimeringer i både App Store og Google Play. Det er således opnået bedre rangeringer, flere downloads og synergier til den betalte annoncering i appbutikkerne.