Google har fokus på at drive trafik til de fysiske butikker
Google arbejder fokuseret på at skabe og forbedre de annonceløsninger, som effektivt kan drive trafik til virksomhedernes fysiske butikker med henblik på at lukke salget i butikken og altså ikke på websitet.
Indenfor for de senere år har Google således benyttet deres overblik over de fysiske butikkers præcise beliggenhed og deres evne til at tracke forbrugernes mobilitet og dermed besøg i butikkerne til at udvikle meget effektive annonceprodukter til markedsføring mod de lokale butikker.
Således er det i dag muligt at optimere den organiske synlighed for butikkerne på Google (internt link til local search) og annonceringen gennem Google Ads mod trafik til butikkerne og herunder gennem brug af søgeordsannoncer, videoannoncer på YouTube og displayannoncer gennem Googles annoncenetværk (Google Display Network) eller gennem de sammenhængende løsninger med Google Local Campaigns.
Resolutions tilgang til Googles lokale annonceprodukter
I Resolution har vi en best practise for arbejdet med de lokale annonceprodukter gennem Google. Forudsætningen for at kunne aktivere og optimere disse annonceprodukter er Google My Business (GMB), hvor samtlige af de fysiske butikkers data altid skal opdaterede og korrekte. Det er fundamentet.
Herfra aktiveres butikkernes data i målretningen af annonceringen gennem Google Ads og herunder gennem brugen af YouTube og Google Display Network (GDN). Disse butiksinformationer fra GMB gengives også direkte i annonceringen med henblik på at øge relevansen og drive trafik til den nærmeste butik.
Vi arbejder i Resolution systematisk med at omsætte viden om hvor tæt forbrugeren er på den nærmeste fysiske butik til at optimere vores custom algoritmer til budgivning i annonceauktionerne.
Ved sammenkobling af GMB med Google Ads anvender vi i Resolution ligeledes Googles estimater for, hvor mange besøg den enkelte annonceaktivitet skaber, til at optimere indsatserne. Det er et effektivt virkemiddel til at optimere annonceringen og maksimere afkastet fra marketinginvesteringerne på Google for omnikanal-virksomheder eller rene detailforretninger.
Resolution driver effektivt trafik til butikker med Googles annoncer
Gennem arbejdet med Googles lokale annonceprodukter og herunder muligheden for at optimere indsatserne mod besøg i butikkerne (Google Store Visits) har vi i Resolution effektivt drevet trafik til en lang række virksomheder med fysiske butikker.
Vi udnytter mulighederne for at analysere kampagneeffekterne gennem de fysiske besøg opdelt på eksempelvis køn, alder og de enkelte butikker til løbende at optimere indsatserne. Således gør Resolution annoncering på YouTube og GDN til effektive virkemidler for virksomheder med fysiske butikker.