Google Shopping driver volumen
For danske webshops er Google Shopping en af flere markedspladser, som driver nye kunder til forretningen, men Google Shopping er utvivlsomt den mest kritiske blandt de betalte trafikkilder i forhold til effektivt at drive større salgsvolumen.
Google Shopping er et feedbaseret annonceformat, og når din virksomhed effektivt skal udstille sine produkter overfor de relevante kunder og søgninger, så er der grundlæggende to kritiske opgaver.
For det første skal din virksomhed sikre den størst mulige kvalitet i produktfeeded til Google Shopping. Et effektivt produktfeed gør det muligt for din virksomhed at beslutte hvor og hvornår dit produkt skal vises. Således er dit produktfeed den altoverskyggende ’enabler’ for Google Shopping-annonceringen.
For det andet skal din virksomhed kunne arbejde dynamisk med prissætningen af de enkelte produkter. Den relative produktpris på det enkelte produkt i forhold til konkurrenterne på auktionen i Google Shopping er den helt afgørende performance-driver. Er din virksomheds prissætning ikke konkurrencedygtig så falder visningerne på Google Shopping, og omsætningen falder på denne kritiske markedsplads. Derfor handler det for din virksomhed om dynamisk at fastsætte den balancerede pris i auktionerne, som sikrer en stor volumen og et profitabelt afkast på investeringerne i Google Shopping.
Resolutions tilgang til Google Shopping
Resolution har nu over en årrække udviklet en absolut markedsledende tilgang til optimeringen af annonceringen på Google Shopping. Vores dedikerede best practice tilgang på Google Shopping dækker alt fra optimering af din virksomheds produktfeed, overvågning af prissætningen i forhold til konkurrenterne til en systematisk opsætning af kampagnerne.
Grundlæggende handler det i Google Shopping om at strukturere kampagnerne efter de primære performance-drivere, som giver din virksomhed maksimal kontrol over budstrategien. Resolution hjælper dig derfor med at identificere de relevante performance-drivere på dit marked og med at udstille dem effektivt i produktfeeded og i sidste ende at optimere kampagnerne på baggrund af disse.
Det er afgørende for arbejdet med optimeringen af Google Shopping, at produktfeed og prissætning af de enkelte produkter kan ske dynamisk. Derfor hjælper Resolution med at udvikle eller udvælge de teknologier, som sætter din virksomhed i stand til at henholdsvis optimere produktfeedet og monitorere produktpriserne i forhold til de nærmeste konkurrenter.
Resolution skaber resultater med Google Shopping
Resolutions best practice tilgang til optimering af virksomheders annoncering gennem Google Shopping er dokumenteret effektiv. Således er vi med denne tilgang i stand til systematisk at forbedre virksomheders afkast fra investeringerne i Google Shopping over tid. Ved restrukturering af eksisterende Google Shopping programmer kan vi således også løfte performance umiddelbart efter overtagelse.
Resolutions arbejde med Google Shopping og herunder effektiv optimering af prissætningen gennem overvågning af denne i forhold til konkurrenter er senest blevet anerkendt ved SEMRUSH Nordic Search Awards, hvor Resolution og Silvan vandt prisen for BEST B2C CAMPAIGN.