Google My Business posts – Udnyt potentialet af markedsføring på side ét i Google

Google My Business posts

Som noget helt nyt, er det nu blevet muligt, at oprette posts (indlæg) til hver placering i Google My Business. Google My Business posts kan bruges til markedsføring af fx kampagnetilbud, produktnyheder, begivenhed eller andre generelle nyheder.

Du kan dermed vise nyheder direkte i toppen af søgeresultatsiden og på Google Maps.

Oprettelse af Google My Business posts

Når du opretter et Google My Business post kan du vælge mellem to overordnede typer – ”standard” eller ”begivenhed”.

  1. Standard indlæg – varighed 7 dage
  2. Begivenhed – varighed op til 1 år frem i tiden fra startdato
    – Hvor der også skal oprettes en begivenhedstitel

Fælles for begge typer af Google My Business posts er, at du har mulighed for at tilføje:

  • Et billede – med en opløsning på mindst 720 x 720px, som JPG eller PNG.
  • Én knap (Call-To-Action) med ankerteksterne:
    • Få flere oplysninger
    • Reservér
    • Tilmeld dig
    • Køb
    • Udnyt kampagnetilbud
    • En tekst optimalt mellem 150 – 300 tegn – med mulighed for op til 1.500 tegn

Minimum krav til Google My Business post

For at kunne oprette et indlæg skal du som minimum skrive en tekst – som optimalt bør være mellem 100 – 300 ord.

Når du har oprettet teksten i dine posts, kan du vælge at se en forhåndsvisning inden du publicerer dem. Herefter kan du vælge at offentliggøre dit/dine posts eller gå tilbage og foretage yderligere justeringer.

Pt. er det ikke muligt, at oprette afsnit eller anvende andre formateringer i posts. De afsnit du måtte oprette i dine posts i Google My Business, bliver fjernet når dine posts offentliggøres på Google. Herunder et par eksempler på posts.

 

Indledende resultater – dataindsamling i Google Analytics

Vores indledende resultater viser, at Google My Business posts både drive trafik og konverteringer. Det er en udvikling vi følger med stor interesse. Vi ser et stort potentiale i anvendelsen af posts og det bør tænkes ind, som et led i enhver SEO strategi.

Ifølge Google så vil 76% af de personer, der udfører en lokal søgning på deres smartphones, besøge en fysisk placering inden for 24 timer. Det handler om at være synlig på de mange lokale søgninger og Google My Business posts, er blot et af de mange marketingtiltag, der bør anvendes.

Udnyt potentialet af markedsføring med Google My Business posts

Vil du høre mere om, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed/organisation med at udnytte potentialet af jeres tilstedeværelse på Google med Google My Business? Så er du mere en velkommen til at kontakte Resolution.

Google My Business profil

Google My Business er et gratis værktøj, som gør det enklere for virksomheder/organisationer at administrere deres online tilstedeværelse og informationer på Google.

Har du en virksomhed/organisation, men har endnu ikke oprettet en Google My Business profil? Så er det på høje tide at gøre det nu, også selvom du ikke har et website eller en fysisk butik.

Med en Google My Business profil øger du dine muligheder for at blive fundet af dine kunder i blandt andet Google søgninger og på Google Maps. Derudover vil du med en profil blandt andet få adgang til at:

  • Se og følge med i virksomhedens brugeranmeldelser på Google
  • Få indsigt om klik på elementer, som fx telefonnummer, website URL og rutevejledning
  • Se antallet af visninger – hvor ofte dine kunder finder din virksomhed på Google
  • Se antal gange din virksomhedsbilleder er blevet set
  • Se en graf med travle tidspunkter, som er baseret på estimater fra Google, og viser hvor længe og hvornår kunderne typisk besøger dit sted

Relevante links:

https://www.google.dk/business/how-it-works/
https://www.google.com/business/how-it-works/website/
https://www.thinkwithgoogle.com

0 svar

Skriv en kommentar

Deltag i diskutionen
Udfyld formularen nedenfor

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *