Google studie: 85% af klik fra søgeordsannoncer er unikke

Tilbage i august skrev vi her på bloggen omkring et større Google studie ‘Search Ads Pause’, som dokumenterede, at der er en forholdsvis beskeden kannibalisering mellem søgeordsannoncer og de organiske søgeresultater. Ifølge analysen var 89% af bidraget af søgeordannoncerne unikt. Det betyder, at hvis man afvikler eksempelvis 100 klik i søgeordsannoncer ville 11 af disse klik være blevet samlet op i de organiske resultater, hvis man slukkede for annoncerne. Det betyder omvendt, at de resterende 89 klik er unikke og altså bidrager meget positivt til den samlede effekt.

Nu er studiet blevet opdateret af Google, og datagrundlaget består nu af 5.300 individuelle test. Analysen viser nu, at 85% af klikkene er unikke og altså forsvinder, når man slukker for søgeordsannonceringen. Der er altså et mindre fald i forhold til det oprindelige studie, men det understreger, at resultaterne er meget konsistente og solide.

Metoden er baseret på, at man helt slukker for søgeordsannonceringen, og i den nye opdatering er der medtaget scenarier, hvor annonceringen blot slukkes eller pauses delvist, og hvor der tændes for ny søgeordsannocering. Resultaterne for alle scenarier er gengivet og kan hentes her.

organic-impact-on-paid_infographics

0 svar

Skriv en kommentar

Deltag i diskutionen
Udfyld formularen nedenfor

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *