”The Power of Like” – Nyt Whitepaper fra ComScore og Facebook
ComScore har i samarbejde med Facebook udarbejdet en analyse, der har udmøntet sig i et white paper: “The Power of Like: How Brands Reach and Influence Fans Through Social Media Marketing”.
Analysen er primært et studie af de visninger brands har i deres fans’ newsfeed og synligheden over for deres venner.
Hvorfor er analysen så en vigtig? Den giver viden om hvilken værdi det har, at sende statusopdateringer ud til ens fans. Dertil giver den indikationer på, hvor stor en værdi en fan og dennes venner har kontra ikke fans.
I analysen finder de bl.a. frem til følgende:
- At en gennemsnitlig Facebook bruger bruger 27% af sin Facebook tid på sin egen profilside/News Feed, 25% på at kigge på billeder og 21% af tiden på at kigge på andres (personer og brands) profiler.
- At et post ses af ca. 16 pct. af et brands fans (et brand der poster 5 ud af 7 dage om ugen)
- At 12 pct. af fans’ venner ser posten
- At dækningen blandt fans stiger med ca. 2,5%-point pr. ekstra dag, hvor indhold publiceres i en uge. Dvs. publicerer man normalt indhold fire dage om ugen vil man med publicering en ekstra dag om ugen alt andet lige øge dækningen med 2,5%-point
- At en fan af eksempelvis Starbucks har 418% højere sandsynlighed for besøg på virksomhedens hjemmeside kontra en gennemsnitlig internet bruger. 230% lyder det for venner af denne fan. Fans og venner af fans bruger dertil ikke overraskende flere penge pr. transaktion (+8% mere end gennemsnittet, samt konverterer hyppigere (+11%).
Introvideo samt omtalte white paper kan ses og downloades her.
Skriv en kommentar
Deltag i diskutionenUdfyld formularen nedenfor